-
Heeft u een catalogus?
Nee, wij hebben geen catalogus. Al onze artikelen zijn op de website vermeld.
-
Heeft u een showroom?
Nee, wij hebben geen showroom. Al onze artikelen kunnen alleen via de website besteld worden.
-
Sturen jullie een email als de bestelling verzonden wordt?
Ja. Als de bestelling verstuurd wordt, ontvangt u aan het eind van die dag automatisch een email.
-
Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Is mijn bestelling aangekomen?
Zodra de bestelling bevestigd is, wordt een automatische bevestigingsemail verstuurd. Als u niet binnen enkele minuten een bevestigingsemail ontvangen heeft, kunt u het beste direct even contact opnemen met de klantenservice. Wij kunnen u dan aangeven of de bestelling aangekomen is.
-
Heb je een inlogcode nodig om via de website te bestellen?
Nee, u heeft geen inlogcode nodig. U kunt direct een bestelling plaatsen.
-
Hoe kan ik bestellen?
U kunt op de volgende wijze via onze website bestellen.
- zoek het artikel op dat u wil bestellen
- vul het gewenste aantal in in het rechthoekige invoervakje achter het artikel
- klik met de muis op het winkelwagentje eronder
Het artikel is als het goed is nu aan de winkelwagen toegevoegd. U kunt dat controleren door bovenaan het scherm op de link Winkelwagen te klikken. Het artikel moet er dan bijstaan.
Vervolgens kunt u dit herhalen voor alle artikelen die u wilt bestellen.
Als alle artikelen zich in het winkelwagentje bevinden, kunt u als volgt de bestelling afronden:
- klik op de link Winkelwagen bovenin het scherm; u ziet een overzicht van alle bestelde artikelen
- klik op de knop Volgende; er verschijnt een scherm waarin u uw naam- en adresgegevens in kunt voeren
- klik op de knop Volgende; er verschijnt een scherm waarin u de gewenste betaalwijze en eventuele extra services kunt aangeven
- klik op de knop Volgende; er verschijnt een scherm met een overicht van de volledige bestelling
- klik op de knop Volgende; de bestelling wordt definitief bevestigd, er verschijnt een ordernummer in beeld en u ontvangt een automatische email met alle gegevens
Wij versturen dan de bestelling zo spoedig mogelijk nadat we de betaling ontvangen hebben.
-
Kan ik via telefoon, fax of email bestellen?
Nee. Het is alleen mogelijk bestellingen via de website in te voeren en te bevestigen. Bestellingen via email, fax of telefoon kunnen niet worden verwerkt.
-
Ik ben een artikel vergeten te bestellen. Kan het nog worden toegevoegd?
Dat hangt er van af. U kunt het beste eerst telefonisch contact opnemen. Als uw bestelling al in verwerking is, kan deze helaas niet meer worden gewijzigd. Als uw bestelling nog niet in verwerking is, kunt u nog wel een artikel toevoegen.
-
Mijn winkelwagentje blijft leeg. Hebben jullie een oplossing?
Het zou kunnen gaan om een cookie-probleem. Het winkelwagentje wordt (net als op bijna alle sites) opgeslagen in zgn. cookies. Dit is een stukje informatie dat op de eigen pc wordt opgeslagen. Het kan geen kwaad en wordt na gebruik automatisch door de browser weer verwijderd. Het kan zijn dat de cookie-regels in de browser 'te streng' staan ingesteld om het winkelwagentje op te kunnen slaan.
Wat u zou kunnen proberen is om in uw browser (bv. Internet Explorer) het volgende te doen:
- ga naar menu Extra || Internet Opties
- klik op tabblad Privacy
- klik op de knop Websites
- vul www.sayila.nl in het invoerveld
- klik op de knop Toestaan (de sitenaam verschijnt in de lijst eronder)
- klik op de knop OK (het scherm sluit)
- klik op de knop OK (het andere scherm sluit ook, u bent weer terug in uw browser)
- sluit ALLE schermen van uw browser
- open weer een browser-scherm, ga naar de site www.sayila.nl en probeer het nog eens
-
Ik kan geen plaatjes zien op jullie website. Hoe kan dat?
Het probleem kan liggen bij het gebruik van een zogenaamde "Firewall". De meeste Firewalls hebben een mogelijkheid om advertenties te onderdrukken. Soms worden foto's echter ook als advertenties gezien en daarom niet getoond.
Als je gebruik maakt van de Firewall kun je het volgende doen:
- schakel de mogelijkheid uit om reclame te onderdrukken in de Firewall (de Firewall zelf kan blijven functioneren)
- sluit alle vensters van de browser (bv. Internet Explorer)
- open nu Internet Explorer opnieuw en kijk of de foto's zichtbaar zijn
-
Ik heb mijn bestelling meerdere keren bevestigd en meerdere bevestigingsemails ontvangen. Wat moet ik doen?
Als het om dezelfde bestellingen gaat, worden ze allemaal op een na automatisch geannuleerd. U hoeft dan geen email te sturen.
Bij uw betaling kunt u dan het beste het hoogste bestelnummer te vermelden.
-
Kan ik een artikel retourneren?
U kunt artikelen altijd terugsturen binnen 30 dagen na ontvangst van uw bestelling (mits ongebruikt). Graag even een kopie van de factuur bijsluiten en aankruisen wat u terugstuurt. Ook graag uw rekeninggegevens noteren, zodat wij het corresponderende bedrag z.s.m. naar u over kunnen maken.
-
Voldoen alle sieraden en sieradenonderdelen aan de EU wet- en regelgeving met betrekking tot cadmium, nikkel en lood.
Ja, alle sieraden en sieradenonderdelen voldoen aan de huidig geldende EU wet- en regelgeving met betrekking tot het gebruik van nikkel, cadmium en lood in sieraden en sieradenonderdelen.
-
Een artikel dat ik vroeger besteld heb, kan ik niet meer vinden. Is dit artikel uit het assortiment?
Als een artikel niet meer op de website vermeld staat, is het uit het assortiment. Het is dan niet meer te bestellen.
-
Zijn de metalen kralen en de Groot-gat-style artikelen van echt zilver?
Nee. Alleen artikelen die in de groep 925 zilver voorkomen en de tekst 925 zilver in de omschrijving hebben staan, zijn van 925 zilver. De rest niet.
-
Ik zie dat een artikel op de website op ‘tijdelijk niet in voorraad’ staat. Wanneer wordt dit artikel weer verwacht?
U kunt het beste even een email sturen naar de klantenservice. Vermeld hierin het artikelnummer.
-
Hoe houd ik Silverplated artikelen glimmend?
Bij Silverplated artikelen kan er door de reactie met zuurstof soms een roze/geel/zwart laagje op het artikel ontstaan. Dit is eenvoudig met een poetsdoekje voor 925 zilver weg te vegen. Hierdoor gaat het artikel weer mooi glimmen!
-
Wat is Rhodium Plated?
Rhodium is een edelmetaal en een lid van de platina-familie. Rhodium is een zeer hard metaal met goede lichtweerkaatsende eigenschappen. Rhodium plating is een Rhodium laagje over het metaal waardoor dit metaal voor een deel wordt beschermd tegen krassen en aanslag. Rhodium plated is niet voor eeuwig en is op den duur wel gevoelig voor slijtage.
-
Wat is Silver Plated?
Zilver is een scheikundig element. Het is een zilverkleurig overgangsmetaal. De glans van zilver maakt het een gewild metaal voor sieraden. Silver plated betekent dat het onderdeel overtrokken (gecoat) is met een dun laagje zilver door middel van electroplating (dit is een galvaniseringsproces). Electroplating is het afzetten van stoffen onder invloed van elektriciteit. Silver plating zorgt voor een mooie, witte glans. Op den duur kan het laagje er wel af slijten omdat het slechts een dun laagje betreft. Ook zijn er niet veel mensen allergisch voor zilver.
-
Waarom een variabele zilver prijs?
De vraag naar zilver (en de resulterende marktprijs) en het aanbod zijn niet stabiel en daardoor is de prijs van zilver variabel. In bijvoorbeeld 2010 steeg de prijs van zilver met 68%. Onze verkoopprijs van de zilveren kralen, hangers en accessoires is afhankelijk van de zilverprijs en onze verkoopprijs voor zilveren artikelen kan daarom ook regelmatig veranderen.
-
Komen de maten van een artikel op de website precies overeen met de maten van het artikel in het echt?
Productinformatie wordt altijd zo nauwkeurig mogelijk vermeld. Van ieder artikel worden er altijd een aantal stuks steekproefsgewijs nagemeten om zo de meest correcte maat te kunnen vermelden op de website. Helaas is het mogelijk dat de maat van een artikel iets afwijkt van de maat vermeld op de website. Tijdens het productie proces kunnen namelijk kleine maatverschillen ontstaan. Hoe kleiner het artikel, hoe meer kans dat het artikel niet altijd exact overeenkomt met de maat vermeld op de website.
-
Komt de hoeveelheid vermeld bij het artikel op de website, zoals het aantal stuks in een zakje bij artikelen die per x aantal gram worden verkocht, exact overeen met de hoeveelheid in het echt?
Productinformatie wordt altijd zo nauwkeurig mogelijk vermeld. Artikelen die per een hoeveelheid gaan die niet precies kan worden weergegeven worden altijd steekproefsgewijs nageteld en daarna afgerond naar beneden. Op deze manier probeert Sayila ervoor te zorgen dat de hoeveelheid die u ontvangt hetzelfde of meer is dan de hoeveelheid vermeld bij het artikel op de website. Tijdens het productie proces kunnen kleine verschillen ontstaan. Niet alle artikelen wegen precies hetzelfde. Hierdoor kan het helaas toch voorkomen dat de hoeveelheid van een artikel afwijkt van de hoeveelheid vermeld op de website.